New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu

New Zealand!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

17 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Woohoo... na twee vluchten ben ik dan eindelijk gearriveerd aan de andere kant van de wereld!

Vrijdag werd ik door paps, mams en Carolien weggebracht naar Amsterdam, om half 8 al vertrekken (terwijl het vliegtuig pas om 13.15 uur ging..). Onderweg nog even Ronald opgepikt en om 10.15 uur liepen we op Schiphol. Het is toch even lastig om dan echt afscheid te nemen, maar na een laatste zwaaisessie na de paspoortcontrole gingen we dan toch echt weg.. De vlucht naar Hong-Kong was met een zeer fijn vliegtuig: voldoende beenruimte, verstelbare rug- en hoofdsteun, persoonlijk entertainmentscherm (met keiveel films en games o.a.: veel ge-Bejeweled - met een monsterscore! - en eindelijk eens Mama Mia gekeken!) én lekker eten! De 11,5 uur durende vlucht ging ook relatief snel voorbij eigenlijk, wel jammer dat het nogal mistig was met het opstijgen vanaf Schiphol, maar bij aankomst in Hong-Kong hebben we wel mooi kunnen rondkijken.

Nou.. Hong-Kong: een zeer drukke, maar vooral vólle stad! Alles is in de hoogte gebouwd, waardoor je al snel een benauwd gevoel krijgt als je in de rondte kijkt. Maar, het was er ook wel benauwd: 29 graden met een beetje smog is toch iets anders dan een druilerig Nederland! We hebben een mooi rondje door Hong-Kong city gelopen, via voetgangersbruggen die echt nodig zijn over de 4-baansrijwegen hebben we o.a. de Hong-Kong Zoological and Botanical Garden, High Peak met de Peak Tram ("the pride of Hong Kong" ) en de haven aangedaan. Vanaf High Peak heb je erg mooi uitzicht op de twee gedeeltes van Hong-Kong (biede kanten van het water) en de enorm hoge torens. Op weg naar het hostel in Kowloon kwamen we door de typische Chinese straatjes, met de ontelbare (lichtgevende) reclameborden en vooral veel mensen en verkeer. Erg mooi om een keer te zien/mee te maken hoe anders het leven 'daar' is. 's Avonds om 21.30 uur kwamen Inge en Bram vanuit Indonesië ook bij het hostel aan, vol verhalen natuurlijk! Na even bijgekletst te hebben gingen zij 's nachts nog even de stad verkennen en Ronald en ik probeerden wat te slapen, want uiteraard hadden we in het vliegtuig allebei niet kunnen slapen.. Om 11.15 uur de volgende morgen werd ik door Ronald wakker gemaakt, we moesten toch echt om 11.30 uur uitchecken! Jetlag verholpen dus! Na even een lekkere lunch te hebben ingeslagen bij de supermarkt gingen we eens rustig op weg naar Kowloon station, om vanuit daar met de Airport Express naar het vliegveld te gaan. Het is in Hong-Kong erg goed geregeld op het vliegveld en ook het vervoer van/naar. We hadden ons al een tijdje gesettled in het vliegtuig toen 5 minuten voor vertrek door de captain werd omgeroepen dat we nog moesten wachten op ene "Ngg" Diederen en Bram Vonk.. Even later kwamen ze buiten adem aangelopen en konden we toch nog enigszins op tijd vertrekken na 15.30 uur.

De vlucht naar Auckland ging met een iets minder luxe vliegtuig en géén volledig bedienbaar entertainmentscherm, maar de tijd ging eigenlijk ook weer best snel voorbij. Inge en Bram hadden mooi een plekje achter ons bemachtigd, aan het raam. Helaas kwamen we boven Auckland al meteen in aanraking met het zeeklimaat van Nieuw-Zeeland: het motregende.. Bij de bagagecontrole bleek dat mijn bergschoenen niet schoon genoeg waren voor Nieuw-Zeelandse begrippen (ze moesten zelfs uit de tas gehaald worden om dat te controleren); er zaten nog wat Nijmeegse modderresten aan van de Vierdaagse :). Ook de schoenen van Inge waren niet schoon genoeg en we kregen ze dan ook mooi schoon weer terug, wat een service he :P! We werden op het vliegveld opgehaald met onze eigen huurauto: een Subaru Legacy, lekker ruim! In plaats een zaaltje, kregen we in het hostel twee 2-persoonskamers toegewezen. En daar zit ik nu in de gemeenschappelijke ruimte :). Van een aantal locals hebben we al te horen gekregen dat het meestal maar 2 of 3 dagen regent en vandaag blijkt de eerste dag te zijn. Heel snel dus mooi weer hier, nu is het ongeveer 18 graden.

Binnenkort zullen de echte avontuurlijke verhalen volgen ;), als we het land ingaan. Morgen zullen we vertrekken we op weg naar het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland.

Liefs,
Carmen

P.S. Mobiel ben ik hier bereikbaar met mijn NLse nummer en een Nieuw-Zeelands nummer: +64212957056.

• 17 November 2008 - 06:49

Lejunke:

Ah fijn dat jullie goed zijn aangekomen! so far, so good. Het klinkt allemaal al erg interessant! hou ons op de hoogte.

• 17 November 2008 - 08:00

Pnothy:

Wow, lekker uitgebreid verslagje! Hier wil ik er nog wel meer van lezen... mooi dat jullie goed zijn aangekomen!

• 17 November 2008 - 08:08

Marion:

Klinkt allemaal erg leuk! In zo'n luxe vliegtuig heb ik nog nooit gezeten...lijkt me heerlijk1 Veel plezier op het noordelijkste puntje van Nieuw-zeeland!

Kus marion

• 17 November 2008 - 08:19

Ilse:

Hey Carmen! So far, so good! Mooi! Jaja, de eerste indrukwekkende indrukken zijn al opgedaan! En dat van die schoenen, haha, echt leuk! Veel plezier X ilse

• 17 November 2008 - 08:21

Jordy:

Hey Carmen, klinkt als een mooie reis :)
    Gebiet ervan en hou ons op de hoogte!
    Gr, Jordy

• 17 November 2008 - 08:58

Merit:

Hey Carmen,

Gelukkig heelhuids aangekomen na een lange reis! Hong-kong lijkt me al indrukwekkend, jammer dat je daar maar 1 dagje hebt kunnen blijven. Maar Nieuw-Zeeland en Australië heeft natuurlijk genoeg te bieden om de komende maanden in door te brengen.
    Ik ben benieuwd naar je avonturen en foto's van de prachtige landschappen daar!

Liefs, Merit

• 17 November 2008 - 09:14

Jan:

Hoi Carmen,

Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen. Natuurlijk vergeet je wel een belangrijk ding in je 'verslag' van Hong Kong...wat voor bussen rijden daar? Ik dacht dat je wel zo attent zou zijn en daar voor mij op zou letten :P

Jan

• 17 November 2008 - 15:43

Martijn:

Mooi dat het allemaal goed gaat daar. Je geeft een mooie indruk van hoe het daar is;)

Ik blijf je blog volgen;)

• 17 November 2008 - 17:10

Thuis:

Ha Carmen,
    Fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is. We zitten hier thuis wel erg veel aan je te denken: Waar zou ze nu zijn? Wat zouden ze nu aan het doen zijn? Waarom stuurt ze niet nog eens een sms-je? Zouden ze hier wel aan denken? Vergeten ze niet dat te doen? We moeten nog aan het idee wennen, denk maar. In ieder geval, een hele fijne tijd samen in Nieuw-Zeeland nu.
    Met hyves lukt nog niet. Mail ons daar nog eens over. Hoye meid, take care. paps,mams.

• 17 November 2008 - 20:18

Chrystel:

Hey!!!

Fijn dat je een goede vlucht (nou ja vluchten) hebt gehad.
    Ben benieuwd naar je verdere avonturen!!
    De mijne krijg je wel via de mail ;).

Liefs Chrystel

• 18 November 2008 - 11:06

Carolien:

Hee zusje:D

Zie dat je al heel wat indrukken hebt opgedaan in die drie dagen! Leuk, zo'n lang verhaal:)! Een mailtje komt eraan:)

xx Carolien

• 18 November 2008 - 20:11

Bert En Nellie:

hallo Carmen,
    fijn te horen dat alles zo goed verlopen is. Wij hadden al even gebeld naar je thuis maar toen was jeer nog niet aangekomen. Heel fijne reis en geniet van alles, het is als een droom.Nellie

• 19 November 2008 - 15:22

Erik:

Hey Carmen, Leuk om te lezen :) Tof dat je ook nog ff in Hong-Kong bent geweest, pak je weer een landje erbij, mooie ervaring.

grtz, Erik

• 20 November 2008 - 09:25

Haleh:

Spannend! Ik ben benieuwd naar je nieuwe verhalen ;)