Bay of Islands en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu Bay of Islands en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu

Bay of Islands en Rotorua

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

21 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

In the Bay of Islands hebben we in Paihia voor het eerst gekampeerd, en dus voor het eerst onze twee spiksplinternieuwe tenten opgezet! De mannen bleken weer uiteraard iets sneller te zijn met het opzetten van hun tent (maar het was wel een makkelijkere tent hoor!) en we sliepen er heerlijk in. Nadat we opstonden met een zonnetje, hebben we een cruisetour geboekt. Tien minuten later zaten we in het busje op weg naar het water. Natuurlijk gingen we bovenop de boot zitten (in de wind...), maar we hadden een fantastisch uitzicht op enorm mooie eilandenformaties. Onder andere het bekende Robinson Island en het einddoel 'the Hole in the Rock-Island (Percy Island)' hebben we gezien.

Later op de dag zijn we verder gereden naar Te Awamutu. Na het o.a. klungelen aan een kapotte, minder felle, kapotte en opeens wel weer goede rechtervoorlamp (hihi) en een aantal héél lekkere broodjes bij Subway, kwamen we in het donker aan in Te Awamutu, maarrr we moesten natuurlijk nog een slaapplek! Uiteindelijk vonden we via een 'motor home dump station'-bordje een grasveld bij een lokaal scoutinggebouw. Dat werd een nachtje gratis kamperen, maar wel met een verlicht toiletgebouw! De planning de dag erna (vandaag) was om in de Glowworm Caves in Waitomo te gaan raften. Vanmorgen in de auto hadden we de activiteit geboekt en om half 1 konden we de wetsuits en mooie witte laarzen aantrekken. Tot onze verbazing kregen we maar een (relatief) klein bandje mee voor in het water.. Na eventjes te hebben gelopen, moesten we dan toch echt in de band gaan hangen en dus ín het water gaan: kkkkoud! Onze gids had - net als de buschauffeur eerder - de (blijkbaar) typische Nieuw-Zeelandse/Engelse humor en vond het leuk om ons tot twee keer toe met een enorme knal te laten schrikken in het donker/water.. Het was wel erg bijzonder om al die lichtgevende puntjes te zien in de donkere grotten: allemaal gloeiwormpjes (eigenlijk larven van een bepaald soort muskiet die zich in 9 maanden ontwikkelen en maar 5-8 dagen (vrouwtjes 3 dagen langer) leven om zich voort te planten en dan weer overlijden..). Gloeiwormen zijn alleen in Nieuw-Zeeland en een klein gedeelte van Oost-Australie te vinden.

Inmiddels zijn we in Rotorua aangekomen, de culturele hoofdstad van de Maori's (de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland) en gekenmerkt door zwavelbronnen. Dit is meteen te ruiken als je de omgeving van de stad binnenrijdt :). Onze tenten zijn weer in het donker opgezet op een erg luxe camping, met de tot nu toe schoonste/mooiste voorzieningen.

We zijn inmiddels 1200 km verder met onze mooie Subaru Legacy en kunnen zeker al bevestigen dat Nieuw-Zeeland erg erg erg mooi is!!! De landschappen zijn werkelijk prachtig en de mensen echt héél vriendelijk (ze komen zelfs uit zichzelf naar je toe als ze ook maar enigszins denken dat ze je kunnen helpen).
Verder:
- Er zijn echt overal weer Nederlanders die je tegenkomt...
- Op de wegen liggen héél veel dode beestjes :( en best grote (we weten nog steeds niet welke het nu precies zijn)
- De zon schijnt echt wel vaker dan voorspeld!
- En ohja, ze rijden hier links!

Hopelijk heb ik bij de volgende internetsessie genoeg tijd om ook wat foto's online te zetten, zodat jullie ook een idee krijgen van dit mooooooie land! De komende dagen in elk geval niet: we gaan morgen namelijk naar de bronnen van de zwavelgeur hier ;) en daarna op weg naar Lake Waikaremoana. Bij het lake gaan we de eerste tracking doen: 4 dagen lang lopen door bergen en langs het meer. Onze eerste beproeving bepakt en bezakt te tracken!

Tot snel! (en erg leuk om de berichtjes te lezen!!)

Liefs,
Carmen

• 21 November 2008 - 10:50

Ronald:

Carmen, ben totaal niet jaloers op deze verhalen hoor!

Begrijp dat jij o.a. met een naamgenoot van mij op stap bent dus dat moet een mooie reis worden.

heb je al van die grappige kiwi-vogeltjes gezien?

Groet Ronald (Amsterdam)

• 21 November 2008 - 11:02

Doreth:

Ha Carmen!
    Super fijn dat het allemaal zo goed gaat! Slaapt je slaapzak ook lekker?
    Geniet ervan!

Kus,
    Do

• 21 November 2008 - 11:16

Harmien:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Veel succes met de tracking. Doe je Ronald de groeten?

• 21 November 2008 - 13:17

Rene:

Carmen,

Zuut er goot oet, krieg der geliek zin in om auch dea kantj op te komme,

Veul plezeer!

• 22 November 2008 - 10:21

Janneke:

Hey Carmen!

Al aardig actief bezig zeg! Veel plezier en succes met de tracking!!

Groetjes uit Roggel

• 22 November 2008 - 16:14

Ilse:

hey carmen, leuk dat alles goed gaat! en dat de mensen ook zo aardig zijn...! leuk man! Heel veel liefs en plezier

• 22 November 2008 - 16:50

Mariëtte:

Ha meissie,
    het gaat goed met je lees ik op het werk !!!!!
    Heel veel plezier en ik zal je volgen, groetjes

• 23 November 2008 - 14:41

Nellie En Bert:

Wat een geweldig verhaal en geweldige ervaringen die jullie allemaal opdoen.
    Het is om jaloers van te worden Binnenkort ga ik jullie op de landkaart volgen zodat ik beter inzicht heb waar jullie precies zitten. Groetje vanuit Grathem PS het sneeuwt hier nu en er moeten kerstbomen los gestoken worden dat is heel wat anders!!!
    Nellie

• 24 November 2008 - 10:36

Dimfy:

Hey Carmen,

Leuk die verhalen! Je hebt het duidelijk naar je zin!
    Succes met t 4 dagen lopen,maar dat komt vast goed:)

Groetjes Dimfy

• 24 November 2008 - 11:00

Geert:

Heej avonturier!

Erg leuk om te lezen dat je held :P aan het uithangen bent in Kiwi-land!!

Keep it posted! Ben erg benieuwd naar je volgende avontuur!!!

Groetjes van je neef!

• 24 November 2008 - 19:46

Thuis:

Als je straks maar nog eens naar huis komt en niet daar ergens blijft plakken; je klinkt zo enthousiast!:P Je kamer hier is inmiddels keurig opgeruimd en piekfijn in orde.:)
    Je krijgt de groetjes van oma. Van Anni moet ik je feliciteren met je master-diploma en de groeten doen. Ook van Marian.
    Hoe gaat het links-rijden? Is het druk op de wegen?
    Veel plezier. We horen weer gauw van je. Skype moet nu lukken.
    Hoye meisje, we denken aan je. Paps, Mams, Marco en Carolien.

• 25 November 2008 - 10:57

Manuela:

Hey Carmen,

wat een leuke verhalen allemaal. Ik kijk alweer uit naar de volgende....

mmmm krijg ook erg veel zin om te reizen!!!!

dikke zoen en pas op jezelf

kus Manu

• 27 November 2008 - 21:23

Lotje:

He Carmen, erg leuk om je grote avontuur te volgen op deze manier.
    Zo te lezen heb je t super naar de zin en mis je ons niet eens!!
    Groetjes Lotje

• 28 November 2008 - 20:36

Yvonne:

Hoi Carmen ik zie dat je een mooie reis maakt .
    geniet er maar lekker van
    groetjes

• 29 November 2008 - 08:37

Haleh:

Dode beestjes op de weg??! Toch geen koala's?! snik snik...

• 29 November 2008 - 09:12

Brenda:

He Carmen,

Heel leuk je verhalen te lezen...lag een beetje achter, maar heb het net weer ingehaald. Houdt ons maar goed op de hoogte en verder lekker genieten! Succes met de tracking!