Lake Waikaremoana track: Back to Basics!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu Lake Waikaremoana track: Back to Basics!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu

Lake Waikaremoana track: Back to Basics!!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Nadat we de vorige avond een lange voorbereiding hadden om onze backpacks hiking-klaar te maken, stond ons vandaag een 9 uur durende wandeling te wachten! Onze tassen waren erg zwaar bepakt, met 2 tenten, slaapspullen, eten voor 4 dagen, 2.25 liter water en andere benodigdheden.. Gelukkig was het niet heel erg warm (maar wel mooi weer!) en liepen we vooral door het bos. Veel steile stukken (omhoog en omlaag) 9 uur en 15 minuten later kwamen we aan op de camping! We hadden de deal gesloten dat de vrouwen zouden koken en de mannen het tent opzetten en de afwas zouden verzorgen: raar genoeg vonden beide partijen het een goede deal ;)! Het was erg wennen dat je EN niet kunt douchen na zo'n zweterige dag EN een dixietoilet hebt: maar wel een mooie natuurcamping!! De tweede dag hadden we 4,5 uur wandelen in het vooruitzicht, al wat aangenamer.. Omdat het water van de eerste dag op was, waren we genoodzaakt regenwater uit de kraan te pompen (opgeslagen in enorme watersilo's). In principe zou het gewoon gedronken kunnen woden (is nl. waarschijnlijk wel gefilted), maarja he.. We hebben het maar behandeld met een paar druppeltjes Chlorine Dioxide. Inge had nog wat ranjapoeder over uit Indonesie, dus de tweede dag verwenden we onszelf met regenwaterranja :D! Hoe snel kun je genieten van de kleine dingen he! De track was een stuk minder vermoeiend dan de eerste dag en we hebben zelfs nog een uitstapje gemaakt naar de Korokoro waterval. Helaas kreeg Ronald last van een terugkerende blessure aan zijn knie.. Het waaide ENORM hard op de camping, dus koken op een gaspitje werd was lastig maar is nog gelukt. DOor onvoorzichtigheid van een v/d mannen kregen Inge en ik echt tientallen sandflies in onze ten en hebben we nog een uur gemoord voodat we eindelijk konden gaan slapen.. De binnentent is nu versierd met bloedvlekjes ;). De derde dag begon met wat regen, maar ons geduld werd beloond: toen we dan toch eindelijk opstonden scheen de zon tegen een blauwe lucht! Helaas besloot Ronald de tocht niet af te maken (de pijn was te erg) en zijn we met z'n 3 verder gegaan. We gingen deze keer op een wat lagere hoogte langs het meer, zodat we het vaak in zicht hadden: helderblauw, mooi water. Onderweg kwamen we een paar keer een 'swingbridge' tegen, waar Bram en ik enthousiast gebruik van maakten :). De vierde dag hebben we als ontbijt onze laatste snee brood in 3 verdeeld: in drie dagen waren er 5 broden opgegaan! Gelukkig waren er wel nog cashewnoten, mueslirepen en snickers. Na weer een mooie tocht door de bossen vlak langs het meer (mooie stranden!) waren we een half uur te vroeg op 't strand waar we door de speedboat-taxi zouden worden opgehaald. Onderweg nog een enorme omweg gemaakt op het meer om Ronald op te pikken bij de Marauiti hut. We mochten bij terugkomst douchen, HEERLIJK na 4 dagen trekken in warm weer..!! Fris en fruitig vertrokken we, na de enorme rotzooi in onze auto voor de 2e keer te hebben opgeruimd, naar Napier. Deze havenstad maar kort bezocht en op een uitkijkpunt nog wat foto's gemaakt. Daarna doorgereden naar Taupo, waar we een mooie gratis natuurcamping vonden. Na uiteten in een Amerikaanse tent, hebben we een een korte avondwandeling gemaakt en ons in de speeltuin vermaakt. De volgende dag zouden we uit het vliegtuig gaan springen..!!

• 03 December 2008 - 06:46

Lejunke:

poeh he! wat een wandelingen leggen jullie af. Regenwaterranja, haha klinkt lekker :D

Zet je ook wat foto's op de site? Ben erg benieuwd!!