Skydive, Hiking en Canoeing - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu Skydive, Hiking en Canoeing - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu

Skydive, Hiking en Canoeing

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vreemd genoeg had ik geen echte zenuwen de volgende morgen.. Eenmaal aangekomen bij de vliegbasis kwamen we toch wel een beetje op.. Het was nog een hele tijd wachten voordat we onze Skydive Master kregen toegewezen (bij mij was het 't wachten wel waard ;)!). Na het aankleden van het pak en gordels werden we in het vliegtuig gepropt. Op 15.000 feet (ong. 4,4 km) sprong ik er van ons als eerste uit. ... Het was veel minder eng dan verwacht!! Na wat rondtollen viel ik dan echt in vrije val richting het Lake Taupo en omgeving, het enge hieraan was eigenlijk het lastig kunnen ademhalen: tevEEl lucht in 1 keer.. Het was een heerlijk gevoel toen de parachute openging: rustig kunnen rondkijken en ik mocht zelf sturen! De 'exit-photo' heb ik gekocht, want het is duidelijk te zien hoe ik me vermaak daar boven :). Na de adrenalinekick zijn we een middagje gaan shoppen in Taupo en daarna zijn we naar de hotsprings van Taupo geweest. Daar even gebadderd: een rare gewaarwording dat het water op het ene moment ong. 40 graden is en een stukje verderop weer lekker koud. 's Avonds zijn we doorgereden richting Tongariro, waar we in het donker onze tent hebben opgezet.

We zijn vroeg opgestaan, want de Tongariro Crossing stond op het programma! Dit zou een erg mooie dagtocht worden, rond Mount Ngauhuroe (voor de LotR-fans: Mt. Doom!) en de zwavelmeren. De omgeving is namelijk vulkanisch gebied en het gaf erg mooie, gevarieerde berglandschappen (en foto's)! Rode zwavelrotsen, blauwe zwavelmeren, witte sneeuw en bruine vlaktes. Uiteindelijk hebben we een mooie dag van 8 uur wandelen gehad, helaas was er te weinig tijd (iets te laat opgestaan toch..) om Mount Doom zelf te beklimmen. Ik had het graag gedaan, misschien als ik nog eens terugkom ;). 's Avonds zijn we doorgereden naar Taumarunui, dichtbij de Whanganui River.

Voor de komende 2 dagen stond namelijk een kanotocht op de planning, met tussendoor een nachtje kamperen langs de rivier. We werden door het 'bedrijf' (een groot, gezellig gezin) enorm hartelijk ontvangen en na een uitgebreide uitleg gingen we op weg voor de eerste 22 km van de tocht. Bram en ik bleken een goed team en vooral de 2e dag hebben we de stroomversnellinkjes steeds avontuurlijker bevaren: achteruit, dwars, ogen dicht (en de combinaties ;) )! Tussendoor op de camping Poukaria gezellig gekletst met een goed Engelssprekende Fransman (en hij had chocolat chip cookies!) die N-Z per fiets en te voet aan het doorkruisen was van noord naar zuid! In Whakahoro werden we (na 'n stuk stroomopwaarts te peddelen..) opgepikt en na 1,5 uur in het busje kregen we een lekkere douche aangeboden bij de familie! Daarna werden we verwend met een heerlijke worteltjescake met limoen-icing!

En toen was het tijd voor de lange rit naar Wellington.. Via een Subway kwamen we om 22.00 uur aan in een natuurcamping bij Otaki, waar HEEL veel sandflies bleken te vliegen.. (mijn voeten zijn inmiddels door rode bultjes getekend..): zeker als de tenten mbv. de autokoplampen woden opgezet..

De volgende morgen zijn we snel weggereden om onderweg ergens te ontbijten. Al snel kwamen we in Wellington aan, de hoofdstad van N-Z! We zijn meteen naar het nationale museum Te Papa geweest: met 6 verdiepingen! We hebben het dus niet volledig kunnen bekijken. 's Middags zijn we de stad ingelopen en hebben we wat rondgekeken in outdoorshops. Het resultaat: ik heb Teva's (erg mooie sandalen (..)) gekocht! Daarna zijn we mbv een cable car (een tram die schuin omhoog gaat) naar de Botanic Gardens geweest. Boven was het eenzelfde soort uitkijk als in Hong-Kong, maar met wat minder hoogbouw ;). Nog wat gewandeld en in een heerlijke klimboom gespeeld met zn 4en. We zitten nu in een YHA (hostel) in Wellington en morgen nemen we om 8 uur met onze auto de ferry naar het zuidereiland. Daar rijden we meteen door naar Abel Tasman National Park..

Liefs,
Carmen


P.S. Soms mis ik Nederland (en jullie) stiekem toch wel hoor..!

P.S.2: Het is best raar om midden in een zomerse kerstsfeer te zitten..!

P.S.3: Wie zei dat N-Z slecht klimaat heeft: we hebben steeds erg mooi weer!!

  • 01 December 2008 - 11:00

    Koen:

    Hey Carmen,

    Erg leuk om al die avontuurlijke verhalen te lezen. Zo te lezen vermaken jullie je prima! Volgens mij is het maar goed dat je afgelopen zomer de vierdaagse hebt gelopen, heb je alvast goed getraind voor al die lange wandelingen. ;)

    Fijne reis verder, en blijf genieten!

    Groetjes,
    Koen

  • 01 December 2008 - 11:45

    Yv:

    Ha Carm! Gaaf om te lezen wat je allemaal doet daar! En jeetje, skydiven, stoer hoor dat je dat zomaar doet :D
    Enjoy!
    Liefs, Yv

  • 01 December 2008 - 11:58

    Janneke:

    He Carmen!

    Skydiven!! Dat lijkt me echt heeel eng!
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

    Veel plezier verder!

    Groetjes

  • 01 December 2008 - 11:59

    Louisa:

    He carmen,

    Zo te horen mis je het squashen niet, maar skydiven is natuurlijk vele malen leuker, alleen hebben ze dat vooralsnog niet op het usc. Misschien een idee voor het nieuwe bestuur?
    Veel plezier!

    x Louisa

    ps: mis het squashen

  • 01 December 2008 - 13:14

    Thuis:

    Ha Carmen,

    Fijn om te lezen: Een mooie, actieve en sportieve reis dusver. Hier worden er al een paar jaloers(!) Je wandelschoenen zullen in maart wel versleten zijn. Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet van jullie verdere reis. Doe je wel een beetje voorzichtig?
    Hoye meid, paps, mams.

  • 01 December 2008 - 14:45

    Len:

    grappig ja, kerst met zo´n zomers weer. hier in argentinie zal het ook wel minstens 30graden worden. geen sneeuwpop dus, maar ijsjes en waarschijnlijk een duik in het zwembad.
    fijne reis!

  • 01 December 2008 - 19:30

    Eelco:

    Met goeie zaken bezig daar Carmen /jealous! Maar wij hebben hier al sneeuw gehad, probeer jij daar maar is een pop te bakken in die zomer :P (niet te hard zeggen, lukt vast nog wel..), veel plezier nog heueee!

    Eelco

  • 01 December 2008 - 20:12

    Herbert:

    hallo carmen,
    ich hab die berichte mal
    kurz ueberflogen.
    es ist schon toll,was
    du machst-ich wuensch
    dir noch eine schoene
    zeit - und komm bitte gesund wieder nach hause

    liebe gruess auch
    von

    lara und rosi

  • 02 December 2008 - 12:54

    Paula:

    Ik vind je een echte held! Ben benieuwd naar de exit foto! Veel plezier in het national park!

  • 02 December 2008 - 13:08

    Joke Vonk:

    Hoi Carmen,

    Ik ben blij dat jij wat uitgebreider vertelt over jullie avonturen!
    Ik heb er weer van genoten. Letten jullie er ook op dat je je goed insmeert tegen verbranding? En voorzichtig met Bram, he? We willen hem wel weer graag heelhuids terug...

    Groetjes van Joke


  • 02 December 2008 - 20:48

    Carolien:

    Hee Carmen!

    Je verhalen worden steeds avontuurlijker; het ene hoogtepunt na het andere lijkt me!! Ben beniewd wat je nog allemaal gaat meemaken;)!
    Ben ook erg benieuwd naar de foto's, vooral naar die van het skydiven:D
    Have fun!

    Liefs, Carolien

  • 02 December 2008 - 21:58

    Nellie:

    Hallo Reiziger,
    hier worden de voorbereidingen voor goed heilig sintman getroffen. Misschien ben je hem wel ergens boven in de lucht tegen gekomen.zo niet het lijkt wel of het bij jou daar altijd sinterklaas is want het ene avontuur komt direct na het andere . Hier is het niet voortdurend sinterklaas.Als je hem ziet stuur deze dan ook even naar ons.Het lijkt zo geweldig maar ook erg druk.Geniet enorm van deze reis.Groetjes vanuit Grathem

  • 03 December 2008 - 06:50

    Lejunke:

    Oeh Carmen, ik kan me je gezicht zoooooo voorstellen als je uit dat vliegtuig springt!! Wat ontzettend gaaf om te horen wat jullie allemaal doen.

    Pas wel een beetje op he!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Nu ik mijn studie succesvol heb afgerond, ga ik mijzelf belonen met een reis naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 11 Mei 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 27789

Voorgaande reizen:

14 November 2008 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: