Sinterklaas in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu Sinterklaas in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Carmen Caspers - WaarBenJij.nu

Sinterklaas in Christchurch

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

05 December 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

En toen waren we nog maar met drie..! Vanmorgen hebben we Ronald weggebracht naar het vliegveld en inmiddels heeft hij zijn eerste van de drie vluchten naar Amsterdam er alweer op zitten. Omdat we twee dagen in Christchurch zijn nu, is het lekker relaxed een keer (want inderdaad, het was de afgelopen drie weken wel druk om in drie weken het Northern Island te doorkruisen en weer op tijd bij het vliegveld te zijn!). Ik heb nu ook de tijd om wat foto's op internet te zetten (zie: http://picasaweb.google.com/metwomay)!

Op 2 december ging om 6.00 uur (!)alweer de wekker en om 6.45 uur stonden we in de rij voor de ferry die om 8.00 uur zou vertrekken. Een ruime drie uur en nogal wat foto's later stonden we aan wal in Picton, helemaal doorgewaaid :D! Bij de Picton Village Bakkerij (ja: NLs!) hebben we een lekkere lunch gehaald en daarna zijn we doorgereden naar Motueka waar we een Scenic Boat Cruise langs de Abel Tasman Coast hebben geboekt voor de volgende dag. 's Avonds zijn we naar het strand geweest, waar we onder het genot van een fles wijn van het uitzicht op enorm eb hebben genoten (en Inge heeft zelfs gezwommen).

De volgende dag vertrok om 9.00 uur onze boot vanuit Marahau. We konden al op de weg in onze speedboat gaan zitten en werden met een traktor naar de zee gereden: een aparte ervaring, in een boot op een hobbelende weg zitten :)! De zee had nogal wat golven, dus we sprongen aardig op en neer op het water. Voor 't eerst hadden we overdag eens wat minder weer, met veel bewolking. We hebben wel mooie baaien gezien onderweg. Ook nog luie zeeleeuwen, net voordat het even ging regenen.. Eenmaal in de auto gingen we richting de westkust, naar Kaikoura. Onderweg hebben we dolfijnen gezien, enigszins in de verte!! Bij Kaikoura vonden we de mooiste camping tot nu toe: in de baai, vlak langs het water. De tenten werden dan ook met de ingang richting zee neergezet, zodat we 's morgens mooi wakker zouden worden.

Helaas geen dolfijnen, maar wel een actieve dag: ik ben met Bram gaan mountainbiken! Inge en Ronald gingen whale watchen en Bram en ik hadden meer zin om wat actiefs te doen in de heuvels rond Kaikoura. We kregen, na een wat zware heuvel bergop (toch anders met zo'n mountainbike op asfalt i.p.v. een racefiets!) mooi uitzicht en daarna door een landelijk gebied weer richting stad gereden. Drie uur later kwamen we weer samen en zijn we via een zeeleeuwenkolonie naar Christchurch gereden.

Nu is het tijd om wat Sinterklaas-surprise-inkopen te doen, want vanavond gaan we er natuurlijk een Hollandse avond van maken: met eerst pannenkoeken en daarna surprise avond onder het genot van mijn zakje Bolletje kruidnoten die we al die weken hebben bewaard!! Jullie ook veel plezier 12 uur later ;) met Sinterklaasavond!

Heel veel liefs,
Carmen

P.S. Gisteren zaten we in een gratis shuttlebus die hier in Christchurch rijden, met kerstmuziek op hoog volume! Dat is nog eens sfeer in het openbaar vervoer :D!

• 05 December 2008 - 08:50

Thuis:

Ha Carmen,

Hele mooie foto's, Carmen. A.d.h.v. de foto's en de geschreven teksten kun je je een goed beeld vormen van jullie reis. Voor later een schitterende herinnering.
    Wel jammer dat Ronald er niet meer bij is. Wanneer komt Carlijn jullie vergezellen?
    Vanavond Sinterklaasavond.
    Gezellig. Ik denk dat hij voor jou toch ook wat meebrengt.
    Veel plezier met z'n drietjes,
    Hoye meisje, pas op jezelf. paps,mams.

• 05 December 2008 - 08:54

Wim:

He Carmen. Echt mooie verhalen en super vette foto's zeg! Met die foto's krijg je pas echt een idee hoe mooi het daar moet zijn. Ik krijg zo super veel zin om in een vliegtuig te springen naar een exotisch oord. :)

Groet,

Wim

• 05 December 2008 - 09:41

Mariëtte:

Ha meisje ,
    het gaat je goed lees ik. Ik heb je verhalen even gemist, kreeg nu een berichtje!!!! Ben helemaal bij.
    Fijne Sinterklaas en nog veel plezier, Mariëtte

• 05 December 2008 - 13:35

Ronald:

heej! Inmiddels zit de 2e vlucht er ook weer op en zit ik even van het gratis wifi gebruik te maken:) ook hier onder t genot van kerstmuziek! Jullie (nogmaals) een hele fijne tijd verder! X

• 05 December 2008 - 17:17

Merit:

Hier op sintavond een berichte uit Wageningen. Ben benieuwd hoe het is om in zomeromstandigheden sinterklaas te vieren. Zijn het trouwens de pepernoten die wij gegeven hadden? Grappig dat je ze zo lang hebt meegesleept :D
    Echt mooie Carmen! Nu kan ik me ook een beetje een beeld vormen.

Veel plezier nog vanavond met de pepernoten (en warme choc??) en de volgende belevenissen!

x Merit

• 05 December 2008 - 20:39

Ilse:

hey carmen! veel plezier dalik met sinterklaas (ow nee, heb je natuulijk al gehad, nou ja) Maakt niks, dan veel plez met de upcoming things!
    X ilse

• 07 December 2008 - 18:28

Marion:

He carmen,

Heb net je foto's bekeken. Ben echt onder de indruk! Vooral de foto's van jullie trekking/wandeling zijn super mooi!! Hoop dat je een fijne sinterklaas hebt gehad. Nu de pepernoten zijn opgegeten is jullie rugzak ook weer een stuk lichter :)
    Je krijgt nog de groetjes van bets.

Kus Marion

• 10 December 2008 - 08:07

Margareth:

Ha die Carmen,

super wat je allemaal mee maakt,ik lees het met heel veel plezier.
    Geniet er van
    tot schrijvens....